S pojmom myšlienkové mapy som sa stretla už dávnejšie. Aj ma zaujali, ale… skrátka som už priveľmi zvyknutá si poznámky písať. Klasicky, do riadkov a najradšej ceruzou.

Zato moja K. je pravý opak. Nakreslí všetko možné, ale keď má písať, po pár vetách vyhlási, že už je z toho písania nejaká unavená. Takže keď som videla túto knihu, rozhodla som sa ju vyskúšať.

myslienkove

Pôvodne som si myslela, že je to kniha pre rodičov, ako viesť svoje deti k používaniu myšlienkových máp. Kniha je však priamo určená deťom. Má relatívne málo textu, veľké obrázky, veselý štýl písania, nájdu sa tu aj vtipy či hádanky. Jednoducho a názorne vysvetľuje, čo to myšlienková mapa je, ako sa vytvára, aký je význam jednotlivých jej súčastí. Ukazuje, že mapy je možné využiť vo všetkých možných oblastiach i školských predmetoch. Hoci je pomerne stručná a dospelák ju „zhltne“ za dva-tri večery, je veľmi obsažná a praktická.

K. pointu pochopila ihneď a podľa jej vzoru už kreslí mapy aj Š. Kreslia si čo cez deň robia, čo máme naplánované, ale aj veci do školy, naposledy napríklad rozdelenie dužinatých plodov.

Obzvlášť sú myšlienkové mapy (podľa môjho názoru) vhodné pre dyslektické deti, ktorým viac vyhovuje tento spôsob striedania málo písaného textu s kreslením obrázkov.

Tak veľa tvorivých nápadov do učenia! ;)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.