V nadväznosti na našu úvodnú geografickú aktivitku sme sa posunuli o čosi ďalej. Už vieme, že všade okolo nás sa vyskytuje vzduch, voda a zem.

Lenže ľudia a zvieratá majú úžasnú schopnosť sa pohybovať. A tak sa po našej planéte Zem môžeme dostať z jedného miesta na druhé. Na pohyb využívame rozličné dopravné prostriedky. Jednotlivé dopravné prostriedky sa medzi sebou líšia a využívať ich môžeme podľa toho, ako a kam sa potrebujeme dopraviť.

Na túto aktivitu o dopravných prostriedkoch som si pripravila košík s rozličnými hračkárskymi autíčkami, lietadielkami a pod. Z predošlej lekcie som si požičala kartičky s obrázkami zeme, vody a vzduchu.

Kartičky som rozložila na koberček a keďže synček čítať nevie, každú som pre istotu pomenovala. Potom som po jednom vyťahovala z košíka hračky a pri každej som sa opýtala: „Toto je auto. Slúži auto na dopravu po zemi?“ Ak bola odpoveď áno, položili sme hračku pod obrázok zeme. Ak išlo napr. o loď a pod obrázok zeme nepatrila, pýtala som sa ďalej „Slúži loď na dopravu po vode?“ Až opäť padlo áno a mohli sme ju správne zaradiť. Týmto spôsobom sme prešli celý obsah košíčka. Synátor sa rýchlo chytil a sám aktívne aj dával otázky, aj komentoval pri priraďovaní. Keď bolo všetko správne priradené, ešte raz sme pomenovali všetky predmety, ktoré boli v jednotlivých kategóriách zaradené. Napokon sme všetko odložili späť do police.

Keďže hračkárskych dopravných prostriedkov nemáme až také široké spektrum (junior sa orientuje výlučne na bagre) a aktivita ho mimoriadne zaujala, našla som zopár obrázkov na vytlačenie. Môže si ich vystrihnúť a buď priradiť k zalaminovaným kartičkám alebo rovno nalepiť na druhý papier. Stiahnuť si ich môžete aj vy – TU.

Okrem dopravných prostriedkov som si k téme zeme, vody a vzduchu pripravila ešte jednu aktivitu – o zvieratách. Do košíka som pripravila rozličné druhy zvierat, namiesto kartičiek s obrázkami zeme, vody a vzduchu som tentoraz použila fľaštičky s ich vzorkami. Použiť sa samozrejme môžu aj kartičky.

Postup bol podobný ako v predošlom cvičení a drobec sa okamžite chytil. Nadšene všetko komentoval a priraďoval zvieratká k zemi, vode alebo vzduchu, podľa toho, kde sa prevažne zdržiavajú.

Obe aktivitky boli rýchle, spočiatku sa mi zdali trošku až primitívne. Synčeka však zaujali, tak som bola spokojná. Po tom, ako sme všetko odložili, chcel si ísť navliekať gombíky na šnúrku, prezerať obrázkové knihy a ešte pár ďalších aktivít. Po nich išiel do svojej kuchynky, že mi niečo navarí. Na stolček mi naservíroval „akože-polievku“, sadol si ku mne a takto sme „akože-stolovali“. Zrazu vyskočil zo stoličky a zvolal: „Mamka, dosť bolo jedenia! Poďme robiť tú „geloglafiu“ :-) A zamieril rovno k polici s geografickými pomôckami! Pekne jednu po druhej sme si znova prešli všetky aktivity, teraz už väčšinu urobil celkom sám, ja som už len pozorovala. A zase raz som sa presvedčila, že aj tieto zdanlivo jednoduché aktivity majú pre drobného človiečika veľký význam a že ich jednoduchosť zacieli pozornosť presne tým želaným smerom. :-)

1 Comment on Zem, voda, vzduch a čo všetko s tým súvisí

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.