Školský rok je tu, hurá sláva, tak ho poďme odštartovať farebným projektom. Ak by niekto neveril, že matematika a výtvarná idú ruka v ruke, tu je dôkaz! :-)
nasobilka02

Biflenie vecí naspamäť sa u nás doma veľmi nenosí. Občas tu ale sú aj tie otravnosti, ako napríklad násobilka, ktoré nám do veselého života predsa len dotiahnu kus nudy. Ale my sa len tak nedáme a preto hľadáme spôsoby, ako z nudy urobiť aspoň trochu… ehm… menšiu nudu :-)

nasobilka04

Tentoraz som si vymyslela farebné kamene. Zabavila som sa v prvom rade ja – pretože nájsť stovku okruhliakov približne rovnakej veľkosti deti bavilo tak prvých pár minút. To sme boli sotva v polovici.

nasobilka05

Poumývať ich od prachu pre zmenu bavilo všetkých, najmladšieho najviac :-)

nasobilka06

No a poďme maľovať. Tu sme sa s najstaršou princeznou pohrali obe. Z každej farby po 10 kameňov. A aj farieb treba desať.

nasobilka07

Nasledovala ťažšia časť – nechať kamene vyschnúť a to tak, aby sa nimi neofarbil najmladší. Našťastie sme si vybrali teplý slnečný deň, tak nám to na slniečku schlo celkom rýchlo.

nasobilka08

Potom som čiernou farbou maľovala čísla – každá farba predstavovala násobky jedného čísla. Žltá násobky jednotky, oranžová dvojky atď. Toto už schlo rýchlejšie a malý ma mal medzitým v paži, našiel si inú zábavu :-)

nasobilka01

No a hotovo, už len celú násobiacu tabuľku poskladať.

nasobilka03

A môžeme sa učiť. Takto v tráve na záhrade. A všímať si, ako sa nám tie čísla striedajú. Že 5 krát 3 a 3 krát 5 je to isté. Že niektoré čísla sa opakujú aj viackrát, niektoré sú len po jednom. Prečo je to tak?

Nakoniec je tá matika aj vcelku zábavná ;-)

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.